Havayollarında Biletleme Sorunları -16-

Havayollarına Yönelik Öneriler;

 

 

 

 

  • Hizmet bedellerinin bilet toplam bedeli içerisinde olmasına yönelik; tahsilatın tamamının havayolu tarafından alınması,
  • THY’nin grup fiyatlarında acenta ayrımı yapması sorununa yönelik; gruplarda menşeinin şart koşulması, Non-IATA ve kolay bilet acentalarına da IATA acentalarına verilen aynı fiyatın verilmesi; grup sınıfının uygulanması ve ilk teklifi yapana uygun fiyat verilmesi,
  • Promosyon biletlerde düşük hizmet bedeline yönelik olarak; hizmet bedelinin acentalarda indirilmemesi aynı şekilde havayolunun da aynı hizmet bedelleriyle satması,
  • THY’nin bazı biletleri sadece kendi düzenlemesine yönelik (acentaların düzenleyememesi); havayollarının düzenlediği şekilde acentaların da tüm biletleri düzenleyebilmesi,
  • Pegasus Hava Yolları tarafından uygulanan yüksek kura yönelik; mahkemeye intikal eden yasal sürecin takibi,
  • Acentaların müşteri telefon numarası alma zorunluluğu, ancak ilan ve broşürlerde uygulanan promosyonların sadece internette geçerli olmasına yönelik; müşteriden alınan bilgilerin, sadece ilgili uçuş için ve maksadını aşmadan kullanılması ve bilginin kullanılmasına izin verilmemesi,
  • THY-acenta destek hattının yetersiz olması ve ilgili sorunu çözememesi sorununa yönelik; THY’nin acenta destek hattında daha kalifiye personel çalıştırılması hususunda gerekli çalışmaların yapılması ve THY’nin acenta destek hattında çalışan personelin TÜRSAB tarafından hizmet içi eğitime alınması,
  • Çift yönlü biletlerde ilk biletin kullanılmaması durumunda ikinci biletin otomatik olarak iptal olması sorununa yönelik; çift yönü biletlerin kullanılmaması durumunda tek yönün geçerli ve kullanılır hale getirilmesi,
  • THY’nin kolay bilet sisteminde üç harfe kadar isim değişikliğine izin vermemesine yönelik; TÜRSAB’ın konu ile ilgili gerekli müzakereleri başlatması,
  • Havalimanındaki alt yüklenici şirketlerin yanlış bilgilerle yolcuyu acentalarla karşı karşıya bırakmasına yönelik, havayolları çalışmış olduğu alt yüklenici firmalarını seçerken belirli standartları şart koşmalı,
  • Pegasus Hava Yolları çağrı merkezi tarafından aynı şehir içerisinde rezervasyon yönlendirmesinin yapılmamasına yönelik; TÜRSAB tarafından Pegasus Hava Yolları ile görüşülerek şehir içindeki rezervasyonların da yönlendirilmesinin sağlanması,
  • Havayolu şirketlerindeki call center çalışanlarının yetersizliğine yönelik; call center çalışanlarının acenta deneyimi olması.

Diğer;

  • Depozitoların yanmasına yönelik olarak; depozito kriterlerinin belirlenmesi, opsiyon sürelerinin makul seviyelerde belirlenmesi ve sigorta yapılması,
  • Havalimanındaki alt yüklenici şirketlerin yanlış bilgilerle yolcuyu acentalarla karşı karşıya bırakmasına yönelik; alt yüklenici firmalarda çalışan personelin vize ve seyahat formaliteleri hakkında eğitime tabi tutulmaları, alt yüklenicilerin sorumlu hale getirilmesi, alt yüklenicilerin yolcuların mağduriyetlerini gidermeleri için müteselsil yetkili ve sorumlu olması ve alt yüklenicilerin bu konuda yetkilendirilmesi,
  • Kalifiye eleman bulunamamasına yönelik; üniversitelerde staj ve eğitimin eş zamanlı yürütülmesi, üniversitedeki mesleki derslerin meslek erbapları tarafından verilmesi, üniversitelerdeki biletleme derslerinin sektörün kullandığı biletleme sistemiyle uyumlu olması, acentaların staj yapacak öğrencileri desteklemesi ve ücretlerin iyileştirilmesi şeklinde önerilerde bulunulmuştur.

Yukarıda farklı başlıklar halinde verilen önerilerin hayata geçirilmesi için girişimlerde bulunulması ve gerekli takibin yapılması, çalıştayın amacına ulaşması noktasında oldukça önemlidir. Bu raporun havayolları biletleme işlemlerinde yaşanan sorunların tespiti ve çözümünde bir rehber kitap olacağı düşünülmektedir.

 

 

Yorum yapın

Misafir olarak yorum yapın

0
hizmet koşulları.

Yorumlar