Havayollarında Biletleme Sorunları -7-

"Depozitoların yanması” çalıştaya katılan seyahat acentacıları tarafından en yüksek ortalamaya sahip sorunlardan biri olarak ortaya çıkmıştır.

 

Bu sorunun çözümüne ilişkin yapılan öneriler doğrultusunda üç çözüm önerisi ortaya atılmış ve bunlar katılımcılar arasında oylanmıştır. Yapılan oylamadan çıkan sonuçlara göre en yüksek ortalama (X =4,8) “Depozito kriterlerinin belirlenmesi’’ önerisine ilişkin olmuştur. Bu öneriyi “Opsiyon sürelerinin makul seviyelerde belirlenmesi” (X =4.4) ve ‘’ Sigorta yapılması’’ (X =4.2) çözüm önerileri takip etmektedir.

“Biletin yerine tekrar fatura kesilmesi sorunu” çalıştaya katılan seyahat acentacıları tarafından en yüksek ortalamaya sahip sorunlardan biri olarak ortaya çıkmıştır. Bu sorunun çözümüne ilişkin yapılan öneriler doğrultusunda iki çözüm önerisi ortaya atılmış ve bunlar katılımcılar arasında oylanmıştır. Yapılan oylamadan çıkan sonuçlara göre en yüksek ortalama (X =4,8) “Sürecin TÜRSAB tarafından takip edilmesi’’ önerisine ilişkin olmuştur. Bu öneriyi “Acentaların iç hatlarda kestiği e-biletlerin fatura yerine geçmemesinin sağlanması” (X =4.6) çözüm önerisi takip etmektedir.

“İndirimli biletlerde acentalardan belge istenmesi sorunu” çalıştaya katılan seyahat acentacıları tarafından en yüksek ortalamaya sahip sorunlardan biri olarak ortaya çıkmıştır. Bu sorunun çözümüne ilişkin yapılan öneriler doğrultusunda bir çözüm önerisi ortaya atılmış ve bu katılımcılar arasında oylanmıştır. Yapılan oylamadan çıkan sonuçlara göre ortalama (X =4,6) “KDV oranının %8’e düşürülmesi için TÜRSAB’ın maliye nezdinde girişiminin olması” çözüm önerisine ilişkin olmuştur.

Havayolu Biletleme İşlemlerinde Acenta ve Havayolları Arasında Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri Bu başlık altında havayolu biletleme işlemlerinde acenta ve havayolları arasında yaşanan sorunlar, çözüm önerileri ve bunlara ilişkin ortalama değerler yer almaktadır:

Tablo 24. Havayolu Biletleme İşlemlerinde Acenta ve Havayolları Arasında Yaşanan Sorunlara İlişkin Ortalama Değerler (Ortalama değerler 5 üzerinden hesaplanmıştır)

 

ACENTA VE HAVAYOLU SORUNLARI

 

 

 

 

Ortalama

1. Havayollarının internet satışında yaptığı haksız rekabet (Promosyon vb.)

5.0

2. THY’nin bazı biletleri sadece kendisinin düzenlemesi (acentaların düzenlemesine izin vermemesi)

4.8

3. Pegasus Hava Yolları'nın düşük fiyat uygulamaları

4.7

4. Acentaların müşteri telefon numarası alma zorunluluğu, ancak ilan ve broşürlerde uygulanan promosyonların sadece internette geçerli olması

4.7

5. THY-acenta destek hattının yetersiz olması ve ilgili sorunu çözememesi

4.7

6. İptal ve iadelerde acentaların yetkilendirilmemesi

4.6

7. Havayolları ve GDS’ler arasındaki fiyat farkı

4.5

8. Havayollarının bankaların tamamını kullanarak haksız rekabete yol açması

4.5

9. Mil biletlerinin acentalar tarafından düzenlenememesi

4.5

10. Çift yönlü biletlerde ilk biletin kullanılmaması durumunda ikinci biletin otomatik olarak iptal olması

4.5

11. THY’nin üç harfe kadar isim değişikliğine izin vermemesi

4.4

12. Havayolu şirketlerinin çevrim içi (online) sistemlerinin sağlıklı çalışmaması ve anında fiyat değişikliği yaşanması

4.4

13. Havalimanındaki alt yüklenici şirketlerin yanlış bilgiler vererek, yolcuyu acentalarla karşı karşıya bırakması

4.4

14. THY’nin rezervasyon sisteminden kaynaklı hataları kabul etmemesi ve acentalara fahiş fiyatlı ceza yansıtması

4.4

15. Tüm havayolları şirketlerine atılan özel talep maillerine çok geç cevap verilmesi.

4.4

16. THY’nin grup fiyatlarında ayrım yapıyor olması

4.3

Yorum yapın

Misafir olarak yorum yapın

0
hizmet koşulları.

Yorumlar