Sağlık haberciliği kimin için yapılıyor?

Sağlık iletişimi çok kolaymış yanılgısına düşülen bir alan.  Ama insan yaşamı ve hastalıklarla ilgili olduğu için en titiz çalışılması ve etik kurallara uyulması gereken alanların başında geliyor. 

Sağlık iletişimi dediğimizde bunun altında birçok başlık var. Biz sağlık habercileri sektör ile vatandaş arasında köprü kuran, sağlığın dilini halkın diline yakınlaştıran sağlık habercileri grubuyuz. Bu alanda eğitim almamış, emek vermemiş kişileri de sağlık habercisi olarak görmüyoruz. Örneğin sosyal medyada aktivite göstermeyi de sağlık haberciliği saymıyoruz.

SOSYAL MEDYADAKİ MESAJ SAĞLIK HABERCİLİĞİ DEĞİLDİR

Sağlık haberciliğinde esas olan uzmanlaşmaktır. Sosyal medyada her gün mesaj yayınlayarak kamu yararı adına bir çalışma yapmış sayılmayız. Anlık görünürlükler sizin uzun vadede kalıcı ve değerli bir hizmet üretmenize katkı sağlamaz. Özellikle reklam ve tanıtım odaklı “Şu hastanenin açılışında, şu doktorun toplantısındaydık” gibi mesajlar etik değildir.

PATLAMAYA HAZIR BOMBA

Sağlık iletişimin sağlıklı bir biçimde yapılması için sağlık sektöründeki kuruluşlar açısından da ticaret kavramının ön plana alınmaması gerekiyor. Sağlığı herhangi bir ürün gibi satmaya, pazarlamaya kalkıyorsanız, bunun iletişimini de para odaklı ve hoyratça yapıyorsanız her an elinizde patlamaya hazır bir bomba taşıyorsunuz demektir. Mutlaka bir kriz yaşarsınız ve çözmekte çok zorlanırsınız. Sağlık iletişiminde öncelik kamu yararıdır. Bunu hedeflerseniz yol alabilirsiniz.

Bizim sorumluluğumuz bir konuyu tüm taraflarıyla inceleyip kamu yararı ekseninden ayrılmayarak gündeme taşımaktır. Günümüzün sorunu hızdır. Hız, gazetecilik mesleğinin hem avantajı hem de dezavantajıdır. İyice araştırılmamış bir haber asla kamuoyu gündemine taşınmamalıdır.

HABERCİLİĞİN HALK ADINA YAPILDIĞI UNUTULMAMALI

Sağlık habercisinin sorumluluğu, haberciliği halk adına yaptığını unutmamaktadır. Aksi halde beş yıldızlı otellerde yapılan toplantıların habercisi olur kalırsınız. Tüm odak noktanız sıradan insanın hayat hikayesi ve ihtiyaçları olmalıdır. Türkiye’de ağır bir yoksulluk var. Bu insanların sağlık hizmetini alırken yaşadıkları sorunlar, alamadıkları hizmetler, alamadıkları ilaçlar bizim gündemimiz olmalıdır. Bizim mesleğimiz mesafe ve temas mesleğidir. Haberciliği yaparız ama kurumlarla güç odaklarıyla aramızda hep bir mesafe olmak zorundadır. Bu ölçü kaçtığında habercilik yerine farkına varmadan tanıtım yapar durumuna düşersiniz. Sağlık sektörünün en önemli sorunu ilacın, hastane hizmetinin, bilimsel çalışmaların halk için yapıldığının sık sık unutulmasıdır. 

 

 

Yorum yapın

Misafir olarak yorum yapın

0
hizmet koşulları.

Yorumlar