Sebastian Vettel isyan etti

Formula 1 Belçika Grand Prix’sinde 315 km hızla giderken lastiği patlayan Alman pilot,adeta ölümden döndü. Vettel, “Eğer bu kaza 200 metre önce olsaydı şu an aranızda olmayacaktım” dedi

Formula 1 Belçika Grand Prix’sinde inanılmaz bir olay yaşandı. Yarışın son turuna girilirken üçüncü sırada yer alan Ferrari’nin Alman pilotu SebastianVettel, son turda lastiğinin 315 km/s hızda patlamasının ardından kürsüden olurken, yarışı 12. sırada bitirdi. Yarış sonunda sinirlerine hakim olamayan Vettel, Formula 1'in lastik üreticisi Pirelli'nin performansının kabul edilemez olduğunu söyledi. Çok sinirli olduğu gözden kaçmayan Vettel, "Böyle şeylerin olmasına izin verilmemeli.Eğer bu 200 metre önce olsaydı şu an burada değildim. EauRouge'da duvara girmiştim. Açıkçası başka neler olurdu bilemiyorum.Bir önlem alınması için daha ne olması bekleniyor. Lastikler sürekli bir sorunla gündeme geliyor ancak herkes görmezden geliyor.Artık bu kabul edilemez" dedi.

ROSBERG’İN LASTİĞİ DE PATLAMIŞTI

Mercedes pilotu NicoRosberg de Vettel gibi cuma günü gerçekleştirilen antrenman turlarında benzer bir olay yaşamış ve yüksek hızda lastiğinin patlaması sonucu spin atarak duvara çarpmaktan son anda kurtulmuştu. Vatandaşına destek veren Vettel, "Pirelli'nin cevabı hep aynı. ‘Lastikte kesik oluşmuş, pistteki bir yabancı madde, belki de şaside bir sorun vardı, pilot pist dışına çıktı v.s’.Eğer Nico pist dışına çıkmadım diyorsa pist dışına çıkmamıştır.Bende de aynı durum söz konusu, pist dışına çıkmadım.Sadece lastiğim birden bire patladı. Eğer bu daha önce olsaydı ne olacaktı?” sözlerini kullandı.

40 TURDAN SONRA TEHLİKELİ

Pirelli MotorsporlarıDirektörü Paul Hembery,Ferrari'nmin tek pitstop kumarına şaşırdığını söyledi. Pirelli'nin takımlara lastikleri 40 tur gidecek şekilde verdiğini ifade eden Hambery, bunun yarışların değişken koşulları nedeniyle garantisi olmayacağını söyledi. “Vettel'in aracının lastikleri ömürlerinin sonundaydı” diyen Hembery, “Dünyanın neresinde olursanız olun, bir lastik aşınma konusunda ömrünün sonuna geldiyse sorun yaşarsınız. Stratejinin iki pit stop olacağını düşündük. Ferrari ise tek pit stopun yeteceğini düşündü.Lastik ömrü 40 tur civarında ancak bu ortalama bir değer. Bunu garanti edemezsiniz çünkü arabadan arabaya, yarış şartlarına ve durumlarına göre değişebilir. Bazen bu çok kesinlikli bir veri olmaz.Ferrari'nin tek pit stop stratejisi bizi şaşırttı. Eğer yarış bir tur daha az olsaydı bunun dahiyane bir hamle olduğunu söyleyecektik” dedi.

ÖNERİMİZ KABUL EDİLMEDİ

Formula 1’in lastik tedarikçisi Pirelli’den yapılan açıklamada ise iki yıl önce ortaya atılan lastiklerin kullanım süresini sınırlayacak önerinin kabul edilmediğini bildirdi. Pirelli’den yapılan açıklamada, “Kasım 2013’te pilotların bir set lastiği kullanabileceği maksimum tur sayısı olması önerisinde bulunmuştuk.Bu önergede, o hafta sonunun sert lastiğinin yarış mesafesinin %50'si, yumuşak lastiğinin yarış mesafesinin %30'undan fazla kullanılmasının engellenmesi önerilmişti.Bu koşullar kabul edilmiş olsaydı, Spa'daorta sertlikteki lastiğin en fazla atabileceği tur sayısı 22 olacaktı.Birkaç yıl önce biz biraz daha agresifken ve takımlar lastiklerin kullanım süresini uzatmaya çalışırken, bu konuyu tartışmıştık.Şimdi bu önerimize dönüp belli lastikler ile belli bir turdan fazlasını atamazsınız demeliyiz” ifadeleri yer aldı.